fredag 8 juni 2018

God natt Fingerprint

Upp som en sol och ned som en pannkaka




Igår blev det klart att allas älskling som utvecklats till allas hatobjekt lämnar Stockholmsbörsens finrum och OMX30 i juli. Det här sker efter en helt galen nedgång med ca 95 %. Tråkigt såklart för alla som investerat i aktien men föga förvånande. Vi har varit skeptiska till Fingerprint länge och det har främst berott på att företaget har varit ett av de mest skandaltyngda bolagen sedan Fermentas tid. 

Självklart hoppas vi att alla som investerat i Fingerprint kommer få se en uppgång i aktien nu när äntligen (?) Johan Carlström återtagit klubban i det skandalomsusade bolaget. 


Läs mer om Fingerprint Cards

Fingerprint - förföljt av skandaler (film)
Fingerprint eller Hennes & Mauritz?
Fingerprint
Mastercard eller Fingerprint Cards?






12 kommentarer:

  1. På Avanza fortsätter drygt trettiotusen att äga aktien. Jag sålde mina sista i dec 2016 och det är jag glad över. Teknikutvecklingen går för snabbt för mig. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag antar att de 30.000 ägarna hoppas på ett mirakel. Och kanske kommer Johan Kristus att leverera det. Snygg exit du gjorde. Då sålde du för ca 50 kr gissar jag :).

      Radera
  2. Anar jag en gnutta(!) ironi i sista bisatsen? ;)

    //Sofokles

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lider faktiskt med de som sitter kvar och gått med stor förlust, men Carlström.. ja så mycket förtroende för honom, det har vi inte!

      Radera
  3. Kanske inte så konstifikt, med dylika personer i presidiumet...
    Eders,
    Enkidu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Enkidus. Roligt att du kommenterar men jag förstår inte riktigt vad du menar :/.

      Radera
  4. Vet inte om jag håller med om "upp som en sol", det var ju pannkaka under 15år innan "solen gick upp".

    Vad gäller de 30k ägarna i Avanza misstänker jag att de tycker förlusten är så stor att det inte spelar någon roll resten går i soptunnan också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det har du rätt i. Jag lämnade de första 10 åren utanför när jag uttryckte just de orden. ;)

      Radera
  5. Nu har du skrivit om Fpc rätt många gånger. Jag börjar nästan undra ifall det är personligt :) Hur som helst, det är nyttigt att utifrån situationen. Det finns en hel del att lära sig, för att undvika framtida misstag. Om något, så visar Fpc vilken typ av bolagsledning och personer man ska se upp med. Ibland är det bästa att tex ta en förlust på kanske 30%, istället för att åka med ned mot noll.
    Mvh https://investera-pengar.blogspot.com/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de förekommer rätt så frekvent här på bloggen och det är inte personligt faktiskt. Jag har aldrig ägt dem eller haft någon relation till dem. Däremot är hela sektgrejen kring dem ett väldigt roligt fenomen.

      Som sagt; tråkigt för de som eventuellt förlorat pengar på dem men intressant att oäkta de psykologiska aspekterna.

      Radera
  6. Ägt Fingerprint för många år sedan, innan de senaste årens uppgång och fall. FP var då liksom nu en förhoppningsaktie och jag gjorde inga pengar på dem. Gick ur med en minimal vinst. Sedan sitter man där och önskar att man varit med på resan som följde, men hade man gått ur i tid? Inte säkert. Det där hoppet är ju som bekant det sista som lämnar en... och vips har man surdegen kvar i portföljen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag känner igen det där. Kolla bara på mitt senaste i lägg... 🙈

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.