onsdag 16 maj 2018

Plötsligt händer det!

Uppdatering av IPO-portföljen





I vår IPO-portfölj har vi den senare tiden legat förhållandevis lågt. Inte många intressanta nya bolag på gång och under tiden vi väntar sitter vi kvar i ett antal positioner som vi i ärlighetens namn borde sålt för längesedan. Sorgebarn som Indentive, Zaplox, Bioworks, Seafire och Touchtech har inte gjort någon glad. Eller vänta nu, jag loggade in i morse och såg att Touchtech lyckats kämpa sig upp på plus. Härligt!! Orsaken till uppgången är de nya avtal som tydligen tecknats med bland annat Coop. Vi får se om detta var ett one-hit-wonder eller om det här är början på en resa uppåt. Eftersom handeln i bolaget är förhållandevis begränsad är det både svårt att förutspå vad som ligger bakom uppgången och att handla i den. För er som tänkt trejda föreslår vi helt klart mer likvida aktier.

Se andra innehaven är dock inte mycket att skryta om för tillfället då de allihop ligger stadigt förankrade på minus. Vi sitter och hoppas på en "lex Three Gates". (Läs mer i inlägget om Three Gates). Som tur är har merparten av de IPO:er vi medverkat i gått bra vilket gör att vi kan ta lite förluster.

De senaste 12 månaderna har den här lilla portföljen faktiskt presterat hela 58,8 % avkastning vilket är roligt. Men ni som tror att vi bara gör bra affärer kan kolla in den här listan och se att vi, likt alla andra, gör en och annan riktigt dålig affär på börsen. Den som hävdar att han/hon bara gör bra affärer ljuger.







Läs mer om vår IPO-portfölj här:

110% uppgång idag!
Climeon
Nästa IPO-Handicare
IPO-pappan
Senzagen gick upp 97%

3 kommentarer:

  1. Rokigt att det vänder för er :) jag sitter inte kvar någon ipo jag tecknar. Är extrem kortsiktigt.
    Jag tror att jag ska teckna ovzon här näst. Spontana tankar kring det? Tack för en bra blogg

    SvaraRadera
    Svar
    1. JAg brukar också vara kortsiktig i de här affärerna. Är bara Seafire jag planerat att bli lång i. Dock blev det lite fel på vissa av dem. En del i det hela är att denna depån ligger kvar i Nordnet och jag loggar bara in där någon gång i månaden och som jag skriver i något av inläggen (tror det var Omnicar) så glömmer jag ibland vad jag tecknat. Detta är en lekportfölj och som du ser är det inga stora summor jag har i den.

      Ovzon kan jag lite dåligt men Bure och Öresund är stabila ankare att ha med sig i en IPO så jag tycker att det lilla jag ser ser bra ut.

      Radera
  2. Hej vänner jag heter Camila Rodela och jag är från Michigan, United State. Jag är här för att vittna om DR.OGAGA ​​KUNTAs goda verk i mitt liv. Min man och jag har varit gift i 27 år med två barn. Bara för två år sedan kom allting till slut. Jag ville ha min man tillbaka och jag bad honom men han lyssnade aldrig, så jag stötte på flera vittnesmål om denna speciella stavningskastare. Några människor vittnade om att han tog tillbaka sin Ex-älskare, vissa vittnade om att han återställer livmodern och botar cancer och annan sjukdom, vissa vittnade om att han kan kasta en stavning för att stoppa skilsmässa och också stava för att få ett bra betalt jobb så vidare. Han är fantastisk, jag kom också över ett visst vittnesbörd, det handlade om en kvinna som heter Vera, hon vittnade om hur han tog tillbaka sin ex älskare och i slutet av sitt vittnesbörd släppte hon sin email.After att ha läst alla dessa bestämde jag att ge honom ett försök. Jag kontaktade honom via e-post och förklarade mitt problem för honom. Och han berättade för mig vad jag behöver göra, jag gjorde det och min man kom tillbaka till mig. Vi löste våra problem och vi var ännu lyckligare än någonsin tidigare DR.OGAGA ​​KUNTA du är en begåvad man och jag kommer inte sluta publicera honom eftersom han är en underbar man. Om du har något problem och du letar efter en riktig och äkta stavningskastare, prova honom när som helst, han är svaret på dina problem. Du kan kontakta honom via email: ogagakunta@gmail.com och få dina problem att lösa mig. Han kan lösa följande problem och mycket mer.
    (1) OM DU VILL DIN EX-BACK
    (2) DU ÖNSKAR ATT KONVINTERA DIN HUSBAND FÖR ATT STOPPA DIVORNET
    (3) DU ÖNSKAR ATT FRAMFÖRAS I DIN KONTOR
    (4) DU ÖNSKAR MÄN OCH KVINNER ATT KÖRA FINNA DIG ATTRAKTIVA
    (5) OM DU ÖNSKAR ATT TÄNKA EN BARN
    (6) du vill vara rik
    (7) DU ÖNSKAR DIN HUSBAND FÖR ATT ÄLSKA ENDAST DIG FÖR RESTEN AV HANS LIV
    (8) DU BEHÖVER GOD LUCK SPELL
    (9) DU BEHÖVER EN LOTTERIPELL
    (10) DU BEHÖVER EN JOBB
    ogagakunta@gmail.com

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.