måndag 28 maj 2018

194 % uppgång på en vecka!

Frimärksaktier är kul ibland.


Ni som följt bloggen ett tag vet att vi i ett svagt ögonblick investerade i ett litet företag vid namn Videoburst när de noterades 2016. Initialt var väl investeringen inte något vidare men när de annonserade ett samarbete med Youtube stack kursen rejält och vi hade en riktigt rolig dag på börsen med ca 48.000 kr i vinst på en dag. Det resulterade i en vinsthemtagning och sen valde vi tyvärr att kliva in igen alldeles för tidigt. Sedan dess har aktien slumrat både vad gäller omsättning och utveckling men idag hände något. 48 % upp på några timmar och tittar man på en veckas tid så är uppgången 194 %! Synd att man inte sitter med ett större innehav. ... och att man inte klivit in på bottennivåerna. 

Så här kan det gå med illikvida aktier och den här positionen är verkligen ingen stor del av portföljen och vi rekommenderar verkligen inte att man lägger några stora pengar i den här typen av aktier. Men en liten slatt kan vara kul att chansa med. Själv valde vi att sälja av en del av våra aktier när det väl är lite handel i aktien.  

När det kommer till själva tjänsten som Videoburst erbjuder så här vi testat dem med och vi gillade den trots (eller kanske tack vare) att den var enkel. 


Läs mer om Videoburst:


8 kommentarer:

  1. Snyggt. Bara att tacka och ta emot 😀
    För hög risk för min smak.

    SvaraRadera
    Svar
    1. För hög för min med normalt men jag har några såna här småpositioner som jag leker med lite. Ser det lite som en trisslott.

      Radera
    2. Jag har en liten portfölj där jag kan chansa lite men mitt totala kapital är fortfarande så litet att jag inte vågar chansa hejvilt
      Kommer nog dit en vacker dag

      Radera
    3. Jag rekommenderar verkligen inte att man chanser med pengar man behöver och den här typen av bolag är verkligen riskabla. Det kan bli 90 % upp eller 90 % ner på några veckor och jag sätter som sagt bara någon enstaka procent av portföljen i det här bolaget.

      Radera
  2. Grattis. Men det relevanta är väl inte ifall kuren rusar, utan snarare vad som motiverar det hela? Mvh https://investera-pengar.blogspot.se/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Njae jag skulle säga tvärtom ;). I alla fall i dessa småbolagen. Jag hittar ingen vettig info mer än att det kommer till en ny hyfsat stor ägare till företaget och det är klart att det kan vara bra.

      Radera
  3. Ja, det är spännande med sådana där små aktier som kan sticka iväg. Oftast gör de inte det ;) Men grattis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Nej det stämmer att de oftast bara är skit men ibland så... :)

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.