fredag 16 mars 2018

Ibland har man tur





Vår senaste IPO-investering Smoltek, var en succé med en uppgång på drygt 100 % på ett par veckor. Volatiliteten i aktien gjorde att vi sålde dem för att köpa tillbaka dem igen. Affärerna genomfördes på 37,30 kr och tanken var att köpa tillbaka dem när de fått ner omkring 10 %. Det hann vi dock inte och nu har de tappat ytterligare. 

När man ser kurvan (bilden) blir vi lite nöjda att vi hade tur och lyckades göra det omöjliga och tajma marknaden den här gången. 

Roligt när man lyckas men som vanligt när man är efterklok grämer man sig över att investeringen var så liten. Men men, en vinst är en vinst. 



Läs mer om Smoltek





6 kommentarer:

  1. Tur gynnar bara den väl förberedde.... :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Exakt, precis så skulle Stenmark sagt! 😬

      Radera
  2. Gött med en kanon IPO, ni får tippsa innan sista dagen att teckna är nästa gång ;) själv har jag kvar mina Indentive en riktig surdeg som jag borde ha sålt för länge sedan. Nu vet jsg inte om jag bör ligga långt i dem: har ni kvar era?
    //Emelie

    SvaraRadera
  3. Ja vi får försöka vara ute i lite mer god tid nästa gång!

    Indentive, en riktig miss. Vi har våra kvar tyvärr! Men hoppet är det sista som överger en 😉

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaa :)
      . Nu kan jag lika gärna ha dem kvar!
      /Emelie

      Radera
  4. Fick en liten post i fluicell. Vad tror du om denna ipo? Jag hoppas på kunna göra lite snabba pengar första dagen eller dagarna :)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.