torsdag 22 mars 2018

Bonus eller inte bonus - det är frågan


Teslanyckel


Idag kan vi läsa om Elon Musk och hans möjlighet till en helt sjuk bonus. Totalt kan det handla om ett värde på 400 miljarder de kommande 10 åren. Det finns många parametrar som ska klaffa om detta stämmer och man kan verkligen fråga sig om någon är värd de summorna? Speciellt i jantesverige borde detta vara kontroversiellt. Det finns dock en detalj i det hela som vi verkligen uppskattar och det är att för att bonusen ska kicka in måste dels verksamheten vända till plus och dels måste börsvärdet gå upp från redan höga nivåer till helt galet höga nivåer. Sen kommer den fina lilla detaljen; under tiden tjänar Musk som VD ingenting i lön. Det är så en bonus ska fungera om ni frågar mig. Inget resultat - ingen betalning. Bra resultat - bra betalning. Tänk om alla hade det så på jobbet? Vilken drivkraft att göra bra ifrån sig. Inte riktigt som svenska politiker som får både lön och bonus utan att leverera någonting.

Och ja jag tycker verkligen att Tesla har den coolaste nyckeln av alla!



Läs fler inlägg om Tesla

Tesla
Tesla eller Nokia 3110




10 kommentarer:

  1. Jag är beredd att hålla med dig!

    Mvh,

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, är här inte bara att vittna utan också att uppmuntra människor som står inför civil- eller relationsproblem. Om Dr Ogundus fantastiska verk, e-post: drogunduspellcaster@gmail.com jag var förlorad i kärlek med min man tills en kvinna tog honom ifrån mig. då ropade jag till min vän och hon berättade för hur hon mötte ett liknande problem och gav den här stora mannen kontakten med mig och jag gav alla de föremål han behövde för stavningen och nu är glad igen att bli kär i min familj. Jag anställer dig att kontakta den här mannen. Din berättelse eller smärta kommer att förändras inom några dagar och du kommer att le som jag idag. Återigen är tacksam. Kontakta honom på hans email via: drogunduspellcaster@gmail.com om du står inför någon form av problem
      1. Få din älskare eller man tillbaka
      2. Pengar stava / lycka till stavning
      3. Om du vill stoppa din skilsmässa
      4. Skyddsspel
      5. Få jobbstavning
      6. Kampanjer
      7. Få pengarna tillbaka.
      8. viktminskning stavning
      9. Kärlekstavning
      10. Om du vill tillfredsställa din partner / botemedel för svag erektion

      Radera
  2. Det är ju alltid bra att den som styr företaget har en ordentlig morot att göra ett bra jobb!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men absolut. Och jag gillar som sagt att man har en helt prestationsbaserad lön/bonus. Ofta brukar man fega ur där och ge en fast OCH en rörlig bonus men Elon må vara mycket men feg är han inte!

      Radera
  3. Är du ute efter ett företagslån, personligt lån, bostadslån, billån, studielån, skuldkonsolideringslån, osäkra lån, riskkapital mm .. Eller har du nekat ett lån från en bank eller en finansinstitut för en eller flera skäl. Du är på rätt plats för dina lånlösningar! Jag är en privat långivare, jag ger ut lån till företag och individer inom och utom landet till en låg och överkomlig ränta på 2,5% årligen. Vänligen kontakta oss via e-post: kw007042@gmail.com

    SvaraRadera
  4. Ansök om ett snabbt och bekvämt lån för att betala av räkningar och att starta en ny finansiering dina projekt till en billigaste ränta på 3%. Kontakta oss idag via: elijahloanfirm@outlook.com med lånebelopp som behövs eftersom vårt lägsta lånbjudande är 1 000,00 till valfri lånebelopp

    SvaraRadera
  5. Hej jag heter LAURA ROIS Jag vill dela med dig detta underbara vittnesbörd, jag hade problem med mitt huslån och min bil, jag hade inte pengar på mig
    Jag gick till min bank för att få ett lån på 700.000 dollar från dem och de vägrade mig eftersom jag inte har kunnat spara upp till det beloppet länge nu och jag hade ingen bra säkerhet för att få lånet jag blev förvirrad tills jag såg en annons av en penninggivare TRUST FUND LOAN COMPANY.

    Jag fick mitt lån och jag rensade alla mina skulder och jag är nu glad.
    Med bara 3% kan du vara glad som jag, de ger något belopp du vill ha
    Kontakta dem idag via detta email: trustfundfinaceservice@gmail.com
    Du kommer inte ångra det.

    SvaraRadera
  6. MR ELIJAH ROLAND2 maj 2018 kl. 10:48

    Ansök om ett snabbt och bekvämt lån för att betala av räkningar och att starta en ny finansiering dina projekt till en billigaste ränta på 2%. Kontakta oss idag via: elijahloanfirm@outlook.com

    SvaraRadera
  7. Detta är Oceanic-Finance Vi erbjuder lån till privatpersoner och företag runt om i världen, vi är registrerade och licensierade lånföretag, behöver du ett lån för att betala dina räkningar? behöver du ett lån för att starta verksamhet? behöver du ett lån för att köpa en lägenhet? Vi erbjuder alla typer av lån, om du är intresserad av att få ett lån av något slag. E-post: Oceanicfinance113@gmail.com eller whats-app: +1(267)725-7570

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.