torsdag 9 november 2017

IPO-pappan

Idag fick vi ett nytt smeknamn på Twitter 




Jag vet inte om jag är riktigt beekväm med att bli kallad "IPO-pappa" men ändå roligt att vi haft lite tur med tilldelningen det senaste. Vi missade We are Qiiwi men förutom det har vi fått en liten tilldelning i de allra flesta IPO:er vi tecknat. Samma gäller för Touchtech som lämnade besked om tilldelning idag. Vi hade tecknat oss för 2000 st men fick bara 800 st aktier. Eftersom erbjudandet övertecknats med ca 1000 % känner vi oss ändå nöjda och ser fram mot handeln som startar 22 november.

Hur gick det för er? Tecknade ni Touchtech och fick ni någon tilldelning?






15 kommentarer:

  1. Fick tyvärr ingen tilldelning :(. Har iofs inte tecknat några ;) Bra jobbat med dina IPOs det verkar ha givit bra resultat!

    Med vänlig hälsning Frihetsmaskinen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha! Ja har du inte tecknat några så blir det nog svårt att få tilldelning ;).

      Radera
  2. Så jäkla gött fick med tilldelning 800st. Ska bli spännande och se hur det går. Men du skriver att det är handel den 13:e och jag har skrivit upp den 22:e. Måste kolla upp detta känner jag.
    Lycka till nu!!

    /Emelie

    SvaraRadera
  3. Du har helt rätt! Det är jag som blandar ihop dem med Indentive. Indentive handlas den 13 november. Touchtech handlas från den 22 november!

    SvaraRadera
  4. Jag tecknade, men tyvärr har jag inte erhållit något. Tecknade för 2000 jag med men fick inte ens minimibelopp. Bitter? Ja, det är jag.

    Tycker det är frustrerande när man tecknar företaget som man tror på och känns intressanta men aldrig får tilldelning.

    Har tecknat Climeon, Global gaming och Touchtech i höst. Har tyvärr inte fått tilldelning i något..

    Mvh

    SvaraRadera
    Svar
    1. tyvärr är det så. någon måste ju bli utan. jag tecknade aktier som teckningsåtagare i Senzagen och då är minsta belopp 500k. tror du jag fick nåt eller? nej precis. sen tecknade jag mig för samma summa i den allmänna delen för småsparare. tror du jag fick något där? precis, samma svar där med.

      hela proceduren med IPOer är lotteri. vill man öka på oddsen lite kan man lusläsa prospekten och lära sig var tilldelningen proriteras och var inte samt teckna sig på flera konton. finns även andra knep men de behåller jag för mig själv och min aktiegrupp.

      mvh Styrman16 (shareville)

      Radera
    2. Hej Styrman. Roligt att du hittat till vår blogg.

      Jag tycker det är överraskande att du som teckningsåtagare inte fick tilldelning i Senzagen. Den typen av historier skickar ju i gå bra signaler till marknaden.

      Radera
    3. Just i senzagen var TÅ delen väldigt övertecknad så det förvånar mig inte. sen kanske de inte vill ha någon helt okänd som TÅ när det fanns massor med människor med mer pengar och som dessutom var kända av emissionsinstitutet som stadiga ägare.
      så jag är inte förvånad. antar att när man kommer upp i den ligan så måste man bygga ett rykte om att vara hyfsat insatt och duktig och inte få panik så fort den tappar några procent.
      Tog mig 8 år att komma dit så jag räknar med 4-5 till innan jag börjar få de fina investeringarna. Research is everything :)

      mvh styrman16

      Radera
    4. Bara att jobba på för oss då med andra ord. Och om 8 år är vi antagligen "kända" som Sveriges bästa IPO-bloggare ;-).

      Radera
  5. Tecknade för 2000st, inte 2000kr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken bank tecknade du i? Nordnet har varit bättre för Global gaming och Touchtech.

      Sen är det ett lotteri med IPO:er men jag förstår frustrationen. Jag sitter och fikar på ett inlägg om hur man ska bättra på sina chanser för tilldelning.

      Radera
    2. Jag har enbart Avanza. Dock så funderar jag ska lägga in en slant på mitt nordnetkonto och teckna mig där också, när det väl kommer till IPO:s.

      Ett sådant inlägg hade nog varit både intressant och uppskattat av många!

      Radera
    3. Ska jobba på med det inlägget! Finns så många inlägg man vill skriva och så lite tid på dygnet...

      Radera
  6. ja, jag fick minsta posten på ett konto. väntar dock på besked från aktieinvest.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma som mig då. Återkoppla gärna hur det gick på Aktieinvest. Jag tror chansen till tilldelning är ganska bra där.

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.