måndag 20 november 2017

Fyller på lite i förloraren Seafire

Vi deltog i Seafires IPO




...och det var ingen succé likt Omnicar och Senzagen direkt. Tvärtom var investeringen i Seafire snarast att beteckna som en katastrof. Aktien inledde handeln på Nordic Growt Market (NGM) med att falla fritt från introduktionskursen på 12 kr ner till 8 kr första dagen. Därefter har Seafire jandlats mellan 7,50 och 9,45 kr och idag fyllde vi faktiskt på med lite fler aktier i bolaget till priset 7,50 kr. Framtiden får utvisa om det var klokt eller oklokt. 

Vi tror på och tycker om investmentbolag och det är därför vi väljer att fånga den potentiellt fallande kniven Seafire trots de brister i information som vi tidigare skrivit om. 


Läs mer om Seafire


4 kommentarer:

  1. vi får hoppas på att det går bättre för Touchtech idag :)
    /Emelie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sålde mina för 8:30 :) Nu in till stan och njuta av en go ansiktsbehandling, gäller att njuta på mammaledigheten innan bebis kommer :)

      Radera
    2. Snyggt jobbat! 8.30 är en hyfsad utdelning. cca 20 % upp på en dag och även om man räknar med de dagar pengarna suttit spärrade så är 20 % uppgång rätt så bra. Själv sitter jag kvar en stund till faktiskt. Fortsätter aktien bara att handlas flitigt så finns det goda chanser att komma ur med vettig vinst tänker jag.

      Njut av ansiktsbehandlingen :).

      Radera
    3. Ja men det är ju det. 1100:- för ett par minuters övervakning är ju helt ok avkastning på min mammaledighet ✌��
      Jag ska satsa på en nu IPO acconeer, så behövde få loss mina pengar. Är fortfarande låst i Indentive, och har fått ner mitt GAV lite. Vill inte sälja på förlust!

      Det var grymt skönt :)

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.