söndag 28 maj 2017

Sparkvot 52,7 %

I fredags trillade månadens lön in på Aktieflickvännens konto. 



Årets löneförhöjning är i och för sig klar men den har ännu inte utbetalats och likt bloggkollegan Vill ha allt blev det en höjning. Lite bättre höjning än väntat faktiskt vilket ger utrymme att spara ännu mer nästa månad. Eftersom lönen varierar från månad till månad brukar det göras en uträkning lite innan den trillar på kontot för att ha ett mål om hur mycket det finns utrymme att spara. De fasta kostnaderna brukar vara de samma men sen finns det några utgifter som kommer med jämna mellanrum. Aktieflickvännen lever mer eller mindre efter veckobudget och därför kan överskottet efter att budgeten är uträknad överföras till Avanza. Denna månaden blev det en sparkvot om 52,7%, vilket man inte kan klaga på! 


19 kommentarer:

  1. Imponerande att du kan nå en sådan fin sparkvot, där har jag sannerligen en hel del att lära! =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Ja jag är faktiskt nöjd med att kunna uppnå sparkvoten jag har utan att leva allt för snålt. Dock har det tagit tid att eliminera små och onödiga utgifter. Och undvika alltför mycket fasta kostnader. Tänker till en extra gång innan jag spenderar pengar numera.
      Att sätta upp sparmål är det bästa! :)

      /Aktieflickvännen

      Radera
    2. Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal, bröt han upp med mig, gjorde jag allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskrock som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få tillbaka honom men jag är den typ som aldrig trodde att jag hade stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag Mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, kastade han stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 4 pm. Min ex ringde mig, jag var så förvånad, jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag vet som har ett förhållande problem, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningsgivaren som hjälpt mig med mitt eget problem. Email: drogunduspellcaster@gmail.com du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.

      1) Kärleksspell
      2) Lost Love Spells
      3) Skilsmässa Spells
      4) Äktenskapsstavar
      5) bindande stavning
      6) Breakup Spells
      7) Förvisa en tidigare älskare
      8.) Du vill vara befordrad på ditt kontor / Lotteri stavning
      9) vill tillfredsställa din älskare
      Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
      Genom drogunduspellcaster@gmail.com

      Radera
    3. Bra där, Theresa!
      Bättre spaning av Aktiepappas GF dock, så jag tror jag gör i hennes fotspår istället.

      Radera
    4. Det förstår jag!
      Framförallt gillar jag att ni inte lever allt för snålt för det är inte något vi vill göra eller gör själva.
      Så blir lättare för mig att inspireras då ni inte lever på nudlar utan barn i en husvagn för att få hög sparkvot :)

      Radera
    5. Ja Mc Shell, jag tror verkligen att det är en bättre idé än Theresas grejer ;).

      Radera
  2. Imponerande sparkvot. Har själv ofta lyckats ligga runt 50 % men har blivit svårare nu när man har 2 barn i familjen. Men man får kämpa på så gott det går :) Grattis till löneökningen iallafall :)

    Mvh Slimis

    SvaraRadera
  3. Väldigt imponerande.
    Jag förstår dock inte hur ni lyckas. Vad för fasta kostnader har ni, jag tänker på t.ex. bil och boende? Så länge man har boende känns det som att man antingen har ett stort lån, eller en del utgifter för renoveringar etc.

    Det skulle vara intressant att få höra lite kring vad för kostnader ni har lyckats kapa (såvida inte det redan finns i en annan blogg post).

    Mvh Marcus

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marcus, utan att bli allt för lång i mitt svar ska jag försöka ge lite info. Detta är flickvännens sparkvot och hon lever efter en riktigt slimmad budget, har en billig lgh, tjänar rätt så bra med cash. Bil är en stor kostnad här men vi har varsin hyfsad bil. Vill ju kunna åka till varann ;).

      Jag har ett hus utan bolån och jag har skalat bort det mesta; TV-licens, mobiltelefon, bil och alla bilkostnader, onödiga försäkringar, abonnemang av alla dess slag. Jag planerar mat mm efter vad som är bäst pris. Handlar nästan allt på Willys.

      Bil och telefon har jag via jobbet och jag betalar 'bara' skatt för förmånen.

      Vi lever inte fattigt utan vi väljer vart vi lägger pengarna helt enkelt. Ingen i vår omgivning skulle nog kunna gissa på sparkvoten vi har.

      Radera
    2. Okej, tack för ditt svar.
      Om man slipper bolån frigörs ju många tusenlappar varje månad där, helt klart.
      För vår del är det främst diverse renoveringar som drar ned sparandet, när man tittar i slutet på varje år.

      Radera
    3. Grunden i att öka sparandet ligger i att göra en budget och sen hålla den. Och sen utvärdera vårt man kan/vill skära och sen börja om.

      Radera
  4. Jag är Aselm Tosin från USA, jag vill dela ett vittnesbörd
    om mitt liv för alla. Jag var gift med min fru George
    Vivian, jag älskar henne så mycket vi har varit gifta i 5
    år nu med två barn. När han gick på semester i
    Frankrike menade han en man som heter Muir 15B, hon
    berättade att hon inte längre är intresserad av
    äktenskapet längre. Jag var så förvirrad och söker hjälp,
    jag vet inte vad jag ska göra förrän jag träffade min vän,
    mr William och berättade för mig om mitt problem. Han
    berättade att jag inte skulle oroa mig för att han hade ett
    liknande problem tidigare och presentera mig för en man
    som heter Dr Ade, älskar att stava, som stavar på
    hennes ex och tar henne tillbaka till honom efter 2
    dagar. Herr William ber mig att kontakta Dr Ade älska
    stavning för hjälp. Jag kontaktade honom för att hjälpa
    mig att ta tillbaka min fru och han ber mig att inte oroa
    mig för att gudarna till sina förfäder kommer att kämpa
    för mig. Han berättade för mig om två dagar att han
    kommer att förena mig och min fru tillsammans. Efter
    två dag ringde min fru och sa till mig att hon kommer
    tillbaka för att söka saker med mig, jag var överraskad
    när jag såg henne och hon började gråta för förlåtelse.
    Just nu är jag den lyckligaste mannen på jorden för vad
    den här stora stavningskastaren gjorde för mig och min
    fru, du kan kontakta Dr Ade email
    Adespelltemple@gmail.com. Han är den bästa
    stavningskastaren som är mycket kapabel att hjälpa dig.
    tel. 2348148487280 webbplats

    SvaraRadera
  5. Hej jag heter Bruce Dorothy. Jag är ute för att sprida
    denna goda nyheter till hela världen om hur jag fick min
    ex make tillbaka. Jag blev galen när min man lämnade
    mig och mina två barn för en annan kvinna i över tre
    månader, Men när jag träffade en vän som introducerade
    mig till Dr Ade, den stora budbäraren till Oracles of Great
    Adespeltemple. Jag berättade mitt problem för Dr Ade
    om hur min ex-man lämnade mig och mina två barn och
    också hur jag behövde jobba i Ett mycket stort företag.
    Han sa bara till mig att jag har kommit till rätt ställe var
    jag kommer att få mitt hjärta längtan utan några
    biverkningar. Han berättade för mig vad jag behöver
    göra, efter det hade gjorts 24 timmar senare, Min ex man
    ringde mig i telefon och sa förlåt för att bo mig och
    barnen förrän nu och en vecka efter att min man ringde
    mig för att be om förlåtelse, en månad senare blev jag
    uppmanad till intervju i ett mycket stort företag här i USA
    Var jag tvungen att arbeta som verkställande direktör ..
    tack tack till Dr Ade du Kan kontakta Dr Ade genom
    denna Email, Adespelltemple @ gmail.com. Ring eller
    Whatsapp honom på +2348148487280.

    SvaraRadera
  6. Mitt namn är Hassan Angela ... Jag känner mig väldigt glad att dela mitt fantastiska och underbara vittnesbörd med alla på denna sida ..: Jag var gift för 4 år till min man och plötsligt kom en annan kvinna in på bilden som han började hata Jag och han var förolämpande. Men jag älskade honom fortfarande med hela mitt hjärta och ville ha honom till varje pris .... Han lämnade in för skilsmässa och hela mitt liv vred sig och jag visste inte vad jag ska göra, han flyttade ut ur huset och övergav mig och Barnen ... min väldigt nära vän berättade för mig om att försöka andliga medel för att få min man tillbaka och introducerade mig till en stavningskastare så jag bestämde mig för att prova det. Även om jag inte trodde på alla dessa saker då när han gjorde speciella böner och stavning, efter 2 dagar kom min man tillbaka och bad att han hade insett sina misstag, jag kunde bara inte tro det, ändå är vi tillbaka tillsammans nu Och vi är glada om någon behöver hjälp, här är hans e-postadress Adodospelltemple@gmail.com Hans stavar är för ett bättre liv ELLER ring hans nummer +1 (661) 704 3225

    SvaraRadera
  7. Hej jag heter Bruce Dorothy. Jag är ute för att sprida
    denna goda nyheter till hela världen om hur jag fick min
    ex make tillbaka. Jag blev galen när min man lämnade
    mig och mina två barn för en annan kvinna i över tre
    månader, Men när jag träffade en vän som introducerade
    mig till Dr Ade, den stora budbäraren till Oracles of Great
    Adespeltemple. Jag berättade mitt problem för Dr Ade
    om hur min ex-man lämnade mig och mina två barn och
    också hur jag behövde jobba i Ett mycket stort företag.
    Han sa bara till mig att jag har kommit till rätt ställe var
    jag kommer att få mitt hjärta längtan utan några
    biverkningar. Han berättade för mig vad jag behöver
    göra, efter det hade gjorts 24 timmar senare, Min ex man
    ringde mig i telefon och sa förlåt för att bo mig och
    barnen förrän nu och en vecka efter att min man ringde
    mig för att be om förlåtelse, en månad senare blev jag
    uppmanad till intervju i ett mycket stort företag här i USA
    Var jag tvungen att arbeta som verkställande direktör ..
    tack tack till Dr Ade du Kan kontakta Dr Ade genom
    denna Email, Adespelltemple @ gmail.com. Ring eller
    Whatsapp honom på +2348148487280.

    SvaraRadera
  8. Hej, jag är den mest lyckliga personen på jordens sida, efter 6 månaders sorg och sorg utan att vara med den jag älskar, försökte jag allt mitt bästa för att jag ska göra min älskare lycklig men det verkar aldrig Träna bra det var som att jag gör allt förgäves men allt tack går till Dr Ogundu för att komma att förändra alla mina bekymmer och sorg till glädje. Jag kände den stora mannen när jag läste några underbara vittnesbörd om Dr Ogundu hur han har hjälpt många människor på deras relationsproblem, jag läste en tidning när jag såg stora vittnesbörd, liksom min besvär då bestämde jag mig för att inte slösa bort tiden eftersom jag har Missade min älskare så mycket jag bestämde mig för att kontakta honom och dela allt mitt problem med honom som han berättade för mig att inte oroa sig för att han försäkrar mig om att inom 48 timmar allt skulle bli sorterat ut jag trodde Dr Ogundu så mycket på grund av hur han har varit Hjälpa många människor, min pojkvän som lämnade mig för gott plötsligt svarade min text och skickade tillbaka mina samtal och bad mig att tacka honom, jag var så glad, är så tacksam mot Dr Ogundu för vad han har gjort för mig och jag lovar att vittna om hans godhet Hela mitt liv. Om du passerar samma problem eller något slags problem kontaktar du den här fantastiska mannen på sin e-postadress: drogunduspellcaster@gmail.com

    1. Få din älskare eller man tillbaka
    2 Lotteri stavning
    3 Om du inte kan uppfylla din partner
    4 viktminskning stavning
    5 Skilsmässa stavning
    6 marknadsföring på kontor
    7 Få pengarna tillbaka
    8 Graviditet stava för att bli gravid baby
    9 kärleksspell
    10 äktenskapsengagemang och så många fler
    11 Pengar stava / lycka till stavning

    SvaraRadera
  9. Vilken Magic Power Power Level behöver du?
    Om du är redo att locka en ny kärlek till ditt liv så kan det här vara
    Bara den stava du letat efter! Effekterna av denna stavning
    Börjar i allmänhet med att folk märker att de får mycket mer
    Positiv uppmärksamhet än vad de normalt skulle göra. De flesta säger att de
    Känner att de har blivit till en attraktivmagnet som lockar till sig
    Bättre typer av människor än de någonsin lockat förut! Folk kommer
    Hitta dig mer lockande, mer attraktiv och mer lockande än någonsin.
    Kontakta Dr.Oduduwa på denna email: dr.oduduwaspellcaster@gmail.com
    Besök: http://www.droduduwaspellcaster.com

    Om du verkligen vill bryta med någon, men du är inte helt
    Säkert vad du ska säga eller hur du ska göra om det, det här är bara det
    Stava du letar efter! Denna stava har ett bra sätt att skapa
    Bästa förutsättningarna för att bryta upp med någon som är bäst
    betingelser. Efter att ha gjutit denna stavning, det första som de flesta märker
    Är många små "tillfälligheter" som skapar bara de rätta förutsättningarna för
    Gör din uppbrytning så enkel som möjligt.
    Kontakta Dr.Oduduwa på denna email: dr.oduduwaspellcaster@gmail.com
    Besök: http://www.droduduwaspellcaster.com

    SvaraRadera
  10. Hej alla här, en bra stavningskastare som hjälper mig att få tillbaka min man är här för ditt meddelande !!!
    Mitt namn är fru Jessica Butler från Storbritannien, min man lämnade hem i 3 och ett halvt år till Dubai för en semester, han menade en ung dam där och han var förtrollad av den damen alla för att hon var rik, min man vägrar att komma Hemma igen med de 2 barnen som han lämnade, grät jag hela dagen och letade efter hjälp. Jag läste en tidning när jag snubblar på en sida med titeln DR ISIKOLO (isikolosolutionhome@gmail.com) stavningskanalen .. Jag kontaktade honom för att hjälpa mig att få tillbaka min man till mig och han ber mig att inte oroa mig för att hans gudar Kommer att kämpa för mig .. han berättade för mig om midnatt när alla andar är vakna kommer han att kasta stavningen för att återförena mig och min man tillsammans och han gjorde det på mindre än 24 timmar som jag använder för att kontakta den här profeten min man kom Tillbaka till mig och började kasta tårar för att återförena att jag skulle förlåta honom, jag är så glad för vad den här stora stavningskastaren gjorde för mig och min man. Du kan också räkna med DR ISKOLO om något problem du kan tänka på som:
    1) Om du vill ha din ex tillbaka.
    2) Avbryt ditt äktenskap eller förhållande från att bryta isär.
    3) Du vill bli befordrad på ditt kontor.
    4) Cure för för tidig utlösning
    5) Om du vill ha ett barn.
    6) Du vill vara rik.
    7) Du vill knyta din man / fru för att vara din för evigt.
    8) Om du behöver ekonomiskt stöd.
    9) Cure för herps
    10) botemedel mot hiv
    11) Cure for Cancer
    Vilken typ av svår situation du kan tycka om att han kan lösa det, så många människor har bevittnat hans underverk. Han är väldigt snäll och bra, kontakta honom var som helst i världen på isikolosolutionhome@gmail.com eller ring eller whatsapp honom sin direkta linje + 2348133261196

    SvaraRadera