måndag 2 juli 2018

Nya möjligheter för Aktiepappa!

Dags att växla upp!







Strax innan bloggen Aktiepappa skulle fylla 2 år fick vi ett erbjudande att bli en del av investerarnätverket Tradevenue. På Tradevenue bloggar allt ifrån klassiska snålbloggare till professionella investerare och vi är stolta över att ha fått den här möjligheten att komma in i ett nytt sammanhang med allt vad det innebär. Ni som fortsätter läsa kommer såklart få ta del av allt som dessa nya influenser ger och vi hoppas kunna leverera minst lika bra inlägg som tidigare. Vi ser det här helt enkelt som ett vägskäl och vi tror att möjligheten att interagera med alla de duktiga killarna och tjejerna på Tradevenue kommer ge oss chansen att öka kvalitéten på bloggen. Något som ni som läsare förhoppningsvis kommer få glädje av. Till en början kommer detta innebära mycket jobb för oss och vi hoppas att ni som läsare inte kommer märka särskilt mycket av det och om ni upplever att bloggen försämras, eller förbättras, ha lite tålamod med oss och delge oss gärna era tankar, frågor och funderingar via kommentarsfältet på bloggen.

Från och med i morgon kommer vi alltså inte längre skriva här på Blogger men ni som kommer in här på bloggen kommer automatiskt hamna på vår nya blogg så vi tror inte att det kommer bli några försämringar för er. Samma skribenter, samma portföljer, samma engagemang men en ny plattform. Eftersom vi inte längre kommer följa de gamla inläggens kommentarer kommer vi ta bort möjligheten att kommentera på de gamla inläggen. Detta för att undvika spam och otillåten användning av kommentarsfälten. Däremot går det såklart fint att kommentera på den nya plattformen: Tradevenue.se/Aktiepappa Alla ni bloggare som har oss på era blogglistor får jättegärna ändra era länkar till vår nya blogg: https://tradevenue.se/Aktiepappa

Tack alla ni som läser och kommenterar. Utan er hade aldrig Aktiepappa blivit det vi är idag. Och tro inte att vi slutar nu. Nej nej, nu växlar vi upp och vi välkomnar er såklart att fortsätta följa oss!




33 kommentarer:

  1. Hej Aktiepappa!
    Riktigt rolig möjlighet för er. Jag önskar er riktigt stort lycka till. Kanske kommer kronan dit någon gång i framtiden också.
    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  2. Tradevenue aka bloggdödaren. Du och miljonären till mörka sidan samma dag alltså.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur, förstår varför det lockar men tråkigt för läsarna. Ska ge tradevenue ett försök till men vet att jag tyckte sidan var dålig förut.

      Radera
    2. Haha. Jag tror inte det blir nån "död" här inte. Det ni ser är ett nytt Tradevenue med många aktiva och duktiga bloggare. Ni f0r ge det en chans till. Vi kommer fortsätta skriva precis så om vi gör idag och med ett nätverk av investerare och bloggare runt oss kommer vi säkert hitta mycket nya inspiration och nya ämnen att skriva om. :)

      Radera
  3. Hej Aktiepappa.

    Tråkigt beslut med Tradevenue. Tycker för egen del att det är alldeles för mycket reklam/samarbeten bland många bloggare där och sidan känns inte bra att läsa på samma sätt som blogspot. Av den anledningen följer jag ingen på Tradevenue idag. Men för din skull vill jag önska dig lycka till med ditt beslut och hoppas du får ut något bra från det :-)

    Mvh Slimis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Slimis. Tråkigt att höra att du inte följer någon men nu får du chansen att göra ett undantag ;). Som sagt har Tradevenue jobbat på rätt mycket med att förbättra sidan och jag tycker de lyckats bra. Annars skulle vi inte byta plattform såklart.

      Vi kommer som sagt vara dem vi är och vi kommer fortsätta skriva och läsa de bloggar vi läser idag. Även din såklart!

      Radera
  4. Ajdå :( Nu tappade du en trogen läsare. Tack för alla bra inlägg och lycka till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad synd! Mitt förslag är att du testar att läsa det vi skriver på Tradevenue. Väljer du att bara läsa vår blogg så kommer du inte märka någon skillnad. Det lovar jag.

      Radera
  5. Tyvärr Aktiepappa men ser inte att jag kommer fortsätta följa bloggen även om jag tycker om att läsa dina poster, det är bara att läsa kommentarerna i miljonär innan 30 (https://miljonar.blogspot.com/2018/07/bloggen-kommer-flytta.html) för att du kan få en uppfattning att det inte är en små sak. Det finns en anledning till att de betalar vad de gör och det sker på bekostnad av antalet personer som läser och kommenterar men låter denna blog ligga kvar i rotationen med förhoppningen att du återkommer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Jonas. Vi kommer som sagt vara de vi är och vi kommer självklart att skriva minst lika bra inlägg i framtiden. Det är bara den underliggande plattformen som är skillnaden. Ge det en chans, jag tror inte du blir besviken :).

      Aktiepappa - en blogg om ekonomi och aktier

      Radera
    2. Ert innehåll har aldrig varit problemet, det är den plattform som den kommer finnas på i framtiden som blir ett problem. Naturligtvis kommer jag testa den (igen) men tidigare försök har inte exakt varit lyckade. Med minskat antal kommentarer, krånglig och långsam sida etc. så är det inte värt frustrationen.

      Radera
    3. Jag ska erkänna att just kommentarsmöjligheterna har varit det som vi varit mest tveksamma till tidigare när det kommer till Tradevenue men jag lovar att jag ska göra allt jag kan för att förmå dem att förbättra kommentarsmöjligheterna. Nu kan jag ju påverka "från insidan".

      Radera
    4. Well jag ger bara Spartacus (https://tradevenue.se/Spartacus) blog som exempel. Totalt antal kommentarer på fem senaste posterna, 5 (1, 0, 0, 4, 0). Jämför med Blogspots sista 5 poster (http://spartacusinvest.blogspot.com/) som har 48 kommentarer (5, 3, 24, 11, 5). Tror inte att Spartacus skriver sämre nu än för två år sedan men en helt klart skillnad på de två bloggarna i kommentarer och kvalité.

      Radera
    5. Jag hör dig. Det här får vi såklart fixa. Tradevenue vill givetvis ha levande bloggar och många kommentarer de också så jag tror vi ska kunna få till en lösning där det blir bättre.

      Radera
  6. Fortsätter gärna följa dig på nya stället men vad är adressen till din RSS feed där?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att höra! Vi har inte fått rätt adress än men återkommer såklart med den inom kort!

      Radera
  7. Det är synd att Tradevenue inte är lika bra, men jag kan förstå beslutet.

    SvaraRadera
  8. Jag ska ge tradevenue en chans. Med så många populära bloggar som flyttat dit kan väl inte plattformen vara så dålig? Dock, jag lade till Per Pennings blogg på min läslista här på blogspot men det kommer ingen info, det verkar som om blogspot har problem att läsa in metadata från tradevenue?

    Lycka Till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att du ger det en chans! Sidan är uppdaterad och vi tycker att det blivit riktigt bra! Vi jobbar på att hitta en fungerande länk.

      Radera
  9. tradevenue är skit, omöjligt att läsa på mobilen. Tror du tappar en hel del läsare, kolla bara på frivid42. Är det nån som läser den bloggen längre?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så var det förr men numera är sidan mobilanpassad.

      Radera
  10. Trist. Är inte bloggandet viktigare än pengarna? Undrar då det känns som en livsstil att blogga, för dem som gör det dagligen sedan år.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det en livsstil och inget vi försörjer oss på. Vi gillar konceptet som Tradevenue erbjuder oss och alla läsare med bolagsanalyser, aktiekurser i realtid mm.

      Radera
  11. Så småningom kommer TradeV att ta betalt från läsare...

    SvaraRadera
  12. Hej, det var synd, reser på tjänsteresa och så händer det här. Tradevenue är lite rörig och seeeg kan det inte fixas till? Och vill inte skaffa konto och logga in för att se översikt men ska ge det en chans då jag följt din blogg ett tag. Hälsningar, T

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det går såklart att fixa allt och Tradevenue har redan gjort om en hel del på sidan så om du inte varit inne och tittat så tycker jag du ska testa. Använd länken här nedan så får du ser att våra inlägg ser ut precis som vanligt.

      Aktiepappa - en blogg om ekonomi och aktier

      Radera
  13. "Alla ni bloggare som har oss på era blogglistor får jättegärna ändra era länkar".

    Med skillnaden att vi inte längre får någon länk tillbaka :-(?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad har du fått det ifrån?! Självklart har vi länkar till våra favoritbloggar men vi har fått lägga upp dem manuellt så om vi har glömt någon så är det bara att säga till så fixar vi. Din är såklart med Micke!

      Aktiepappa - en blogg om ekonomi och aktier

      Radera
  14. Trist, Aktiepappa! Vad är vitsen? Mer inkomster på ett lättare sätt? Jag följer ingen på Trade Venue idag, kollade miljonären tidigare under dagen och miljön kändes trist tycker jag, gav knappast någon mersmak. Hellre en fin personlig sida på blogspot. Jag förstår att det känns lockande när man får ett erbjudande som är oemotståndligt, men det kanske är just att stå emot ni borde göra.

    Mvh EDS

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej EDS, vi valde att ge det ett försök och trots vissa tekniska problem är vi faktiskt nöjda. Hoppas att du ger det ett försök till och ser att det faktiskt är en riktigt bra sida. Och innehållet är det samma. Vi skriver om sådant som berör oss och som vi tycker är roligt, precis som förut.

      Aktiepappa - en blogg om ekonomi och aktier

      Radera
  15. Lycka till på Tradevenue! Jag kan förstå att folk är skeptiska, men ibland måste man våga att testa något nytt! Kör hårt! Det kommer garanterat gå bra :)

    SvaraRadera
  16. Vi kör på och hittills ser vi inga inga stora skillnader i antal läsare så vi tror faktiskt att de flesta tycker att det fortfarande är kul att läsa våra inlägg. :)

    Aktiepappa - en blogg om ekonomi och aktier

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.