söndag 18 februari 2018

Veckans läsvärda bloggar!




Eftersom det varit sportlov så har det varit lite mindre aktivitet här hos oss  och Aktiepappa med barn varit i fjällen men i dag kommer familjen äntligen (!) hem från sin skidsemester, ingen är nog gladare än jag även om lite egentid är skönt också! Trots minskad aktivitet här så har faktiskt läsarantalet från  er varit riktigt bra! Något som såklart glädjer oss!

Vi är ju ägare av Skistar som ni redan vet och det är just i en av deras anläggningar Aktiepappa spenderat sportlovsveckan (och självklart utnyttjat aktieägarrabatten). Money Cowboy har skrivit sin åsikt om Skistars värdering under veckan och vi kan inte annat än hålla med om det han skriver!

I onsdags var det HMs kapitalmarknadsdag och hos Slimis kunde vi få en snabb sammanfattning om positiva och negativa saker som stundar hos bolaget.

Förra veckan  skrev vi ett inlägg om LVMH och i går blev vi uppmärksammade om att Mikael Syding också skrivit ett läsvärt inlägg om bolaget. Alltid kul att se vad fler tänker om samma bolag!

I dag trillade jag över ett nytt begrepp som jag missat tidigare, nämligen "Tenbagger". Vad det innebär kan du läsa om hos Stefan Thelenius. Man lär sig något nytt varje dag!

Vi äger i dagsläget inga utländska bolag men i bland vill man se över vad utländska bolag har för utdelning och det kan vara lättare sagt, därför rekommenderar jag er att läsa
Kronan till miljonens inlägg som tips kring det här.


Önskar er en fortsatt skön söndag!

/Aktieflickvännen


Läs också:
Sportlov
Skistar

4 kommentarer:

  1. Kul att ni haft det bra. Gällande Skistar såg jag bolaget på närmare håll sist familjen var till Sälen. Gillar man fjäll livet är det nog inte alls fel att äga aktien just för deras aktieägar förmåner.

    Önskar er en fin vecka och välkommen hem från semestern :-)

    Mvh Slimis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, är här inte bara att vittna utan också att uppmuntra människor som står inför civil- eller relationsproblem. Om Dr Ogundus fantastiska verk, e-post: drogunduspellcaster@gmail.com jag var förlorad i kärlek med min man tills en kvinna tog honom ifrån mig. då ropade jag till min vän och hon berättade för hur hon mötte ett liknande problem och gav den här stora mannen kontakten med mig och jag gav alla de föremål han behövde för stavningen och nu är glad igen att bli kär i min familj. Jag anställer dig att kontakta den här mannen. Din berättelse eller smärta kommer att förändras inom några dagar och du kommer att le som jag idag. Återigen är tacksam. Kontakta honom på hans email via: drogunduspellcaster@gmail.com om du står inför någon form av problem
      1. Få din älskare eller man tillbaka
      2. Pengar stava / lycka till stavning
      3. Om du vill stoppa din skilsmässa
      4. Skyddsspel
      5. Få jobbstavning
      6. Kampanjer
      7. Få pengarna tillbaka.
      8. viktminskning stavning
      9. Kärlekstavning
      10. Om du vill tillfredsställa din partner / botemedel för svag erektion

      Radera
  2. Tack så mycket för omnämnandet Aktiepappa! <3

    SvaraRadera
  3. Tack för omnämnandet - och kul att ni också gillar Skistar. Jag ångrar att jag inte köpte fler när aktien låg på 70-80 kronor, vilket inte var alltför länge sedan. Nu sitter jag och undrar om jag kommer att ångra mig i framtiden för att jag inte köper nu...

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.