onsdag 21 februari 2018

Spiltan





I dagarna har vi haft en utlottning av miljövänliga, ekonomiska och snygga shoppingpåsar från Spiltan. Genom att retweeta vår tweet på Twitter kunde man ha chansen till att få en egen påse! Spiltan är ett svenskt investmentbolag med innehav i bland annat Paradox, Berkshire Hathaway, Coolstuff, Spiltan fonder, Boulebar, Pepins mm. Spiltan är noterade hos Pepins och handlas nästa gång 11-19 mars.

I utlottningen deltog inte mindre än 133 stycken!! De tre som lottats som vinnare är:

Diana (@aktiesyrra)


Sparpigvin (@sparpigvin)


Mikael Svensson (@glesbygdan)


Eftersom Arvidsson (@_swenix) (förste man som retweetade) förlorade i lottningen har vi valt att utöka prispotten med en extra påse. 

Skicka mail eller PM på Twitter med namn och adress så kommer era vinster med posten. Vi säger grattis till er som vinner och riktar ett tack till Spiltan för att de skänkt dessa påsar. Och ni som inte vann denna gång: fortsätt hålla koll på vår blogg och följ oss på Twitter. Det kommer mera!






4 kommentarer:

  1. Jag funderade just själv lite över Spiltan idag. Det är ett av mina bästa innehav, alla kategorier, över alla tider. Men, jag undrar varför PH Börjesson har som mål att aktiekursen per aktie ska bli så hög som möjligt, nästan som om det ligger någon slags konstigt prestige i saken? Själv är jag ganska övertygad om att likviditeten i aktien och antalet aktieägare skulle öka om kursen splitades ned till en lägre nivå.
    Mvh https://investera-pengar.blogspot.se/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag har noterat det samma. Jag tycker mycket om Spiltan och Per H Börjesson men det känns ibland som om han tagit benämningen "Sveriges Warren Buffett" på för stort allvar ;). Kanske är det orsaken till att de inte splittar aktien?

      Jag hade för övrigt även gärna sett en notering på en vanlig börs istället för Pepins. Det är en IPO jag hade tecknat!

      Radera
    2. Do you need a loan or financing for any reason? We offer loans at low interest rate of 2%, we offer: personal loans, debt consolidation loans , venture capital, commercial loans, education loans, mortgage loans or loans for any reason. For more information, contact us today: dominionloanfirm.ltd@gmail.com

      Radera
  2. Do you need a loan or financing for any reason? We offer loans at low interest rate of 2%, we offer: personal loans, debt consolidation loans , venture capital, commercial loans, education loans, mortgage loans or loans for any reason. For more information, contact us today: dominionloanfirm.ltd@gmail.com

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.