söndag 2 april 2017

Ny vecka med ny aktieraket

Söndag igen och det är dags att sammanfatta veckan som gått. Även om det inte blivit lika mycket jobb som för Vill ha allt så kan veckan ändå summeras med en del jobb.

På börsen har ett nytt företag dragit iväg något alldeles förfärligt. Seamless distribution skickade ut en pressrelease beträffande samarbete med Master card vilket fick kursen att dra norrut. 40 % på en dag är inte dåligt! Som investerare blir jag faktiskt lite stolt då jag egentligen bara har två förhoppningsbolag i portföljen och den senaste månaden har både Seamless och Videoburst haft raketliknande uppgångar.

I samband med uppgången i Seamless sålde jag av 50 % av innehavet och klev istället in i stbila Holmen och Industrivärden. Två köp som visade sig extremt lyckosamma då Holmen på de fyra dagarna efter köpet stigit med 14 kr. Samma siffra för Industrivärden är 9 kr upp. En bra vecka helt enkelt.

Och detta har behövts då HM agerat sänke, inte bara på börsen generellt utan även i Aktiepappas portfölj.

Aktieflickvännen har fyllt på i Swedbank efter att de handlas utan utdelning.


7 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja, det har varit några fina veckor här. Synd att Axfood, HM och Svolder tappat lite. Men kanske bra så man inte får hybris. ;)

      Radera
  2. Snyggt! Hade själv en bra vecka men under månaden så slog jag i fingret.
    http://borsjagarcoachen.blogspot.se/2017/04/kort-sammanfattning-vecko-manads.html?m=1

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hungern håller jag mig borta ifrån. Lyssnade på P3 dokumentär om Fermenta i veckan och likheterna är många. :/

      Radera
  3. Tänkte faktiskt på dig när jag såg att Seamless rusade :) Härligt att bolaget kom med goda nyheter. Tycker du gjorde helt rätt att investera pengarna i lite tryggare innehav.

    Hoppas aktieflickvännens köp också blir bra på sikt :-)

    Med vänlig hälsning Slimis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för omtanken. Jag har ju skrivit lite om Seamless och det märks att du läser bloggen Slimis ;).

      Ha en riktigt go vecka!

      Radera
  4. Haha jo det blir att man tittar in bloggen ganska ofta ;)
    Ha en fin vecka ni också :)

    Mvh Slimis

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.