torsdag 19 januari 2017

Castellum - dagens snackis!

Idag kom den rapport som utdelningsinvesterarna väntat på i 11 månader och 29 dagar: Castellums första rapport efter köpet av Norrporten. Redan dagarna innan rapporten var aktiviteten i bloggvärlden stor och flera bloggare ställde sig frågan i bloggar och på Twitter angående Castellum och om de skulle orka/våga höja utdelningen igen. 

Idag kom rapporten som visar på ytterligare en höjning. Den 19:e höjningen i rad! Och reaktionerna har inte låtit vänta på sig.

Att välja lycka bloggar om Castellum, likaså gör Petrusko och Frihetsmaskinen var ute redan igår och funderade på höjningen. 

Castellum är ett riktigt fin bolag och hade varit en självklar grundpelare i Aktiepappas portfölj om det inte var så att jag var överviktig i fastigheter genom onoterade innehav. Castellum, Wallenstam och Hufvudstaden är de fastighetsbolag som jag hade tittat på först om jag skulle gå in i ett noterat fastighetsbolag.




6 kommentarer:

  1. Ja en riktigt positiv överraskning med en 5a per aktie! :) själv tippade jag ju lägre, tack för omnämnandet :)

    Mvh / Frihetsmaskinen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag gissade inte heller på att de skulle höja till 5 kr. Men alltid roligt när företag överraskar positivt!

      Radera
  2. Tippade som Petrusko på en femma i utdelning ;) Glad att jag äntligen är ägare av detta fantastiska företag :D Med vänlig hälsning Slimis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra bedömt (jag vägrar skriva "gissat" då du såklart hade full koll). Bra företag blir aldrig dåligt att äga och jag skulle som sagt gärna köpa in mig i Castellum.

      Radera
  3. Haha nejdå hade inte koll :) Men tycker Castellum gjort bra affärer på sistone vad det gäller Norrporten. Går det bra för företaget tycker jag man ska dela med sig till ägarna. Är även positiv till Handelsbankens utdelning i år. Hoppas på 6 kr där men får se om jag får fel. Jag tycker även Handelsbanken har gjort bra affärer och då är en ordentlig utdelning välkommen :D Mvh Slimis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var inte så ödmjuk nu Slimis! ;) Både Castellum och handelsbanken är riktiga kvalitetsbolag rakt igenom och det är smarta investerare som väljer den typen av aktier när de ska investera. Däremot tror jag att du kan bli besviken på Handelsbanken om du hoppas på 6 kr. De brukar vara snåla med utdelningen. Det är delvis det som gör dem till ett så stabilt företag.

      Hoppas du har en go kväll Slimis! (Och ni andra som läser med såklart!)

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.